<<<       Události roku 2001       >>>

Akce roku 2001
Náš diář

Letem rokem...

2001 Inlajnový, lyžní - byl tenhle rok. Začal pro mne prapodivně, choval jsem se divně, pořád jsem v hlavě něco přerovnával, až jsem se srovnal a od března začal zase jezdit na akce. V dubnu už akce rostly jako houby po dešti a já cestoval každou chvíli. Však jen ty názvy: Svojanov, Deštná, Bedřichov, Třemblat, Srbín, Boskovice..., prostě v jednom tahu. Až druhá půlka prázdnin přinesla částečné uklidnění. Již poklidněji dojdeme k 11. freedlandu, Kufberkové svatbě a 8.Svojanovu, který je na dlouhou dobu posledním. Konec roku mne zastihne ve velkém nadšení pro lyže, pročež se hned několikrát (jednou i Charliem) objevuji na Pustevnách a nakonec i v Rokytnici v rámci Silvestrovské Pecky;-))

Měsíc za měsícem...

Webmástr nám tvrdil, že první rok nového tisíciletí už není tak bohatý na akce jako jakýkoli jiný. Leč opět to není pravda! Přes počáteční pomalý "rozjezd" se nám po neplánované Pecce poněkud "vyjasnilo" až do konce roku! A tam už jsou akce pořádného (a hlavně zavedeného kalibru). Co dodat? Stále Paříž, pařím, paříme! (A stále to umíme!) Tak pojďme na něj:

Většina z vás začátkem ledna dojíždí poslední Pecku v tisíciletí, zato já jsem se rozhodl si dát oddech (neptejte se mne proč) a na Nový rok přijíždím z pařby na Ostravici. Protože jsem byl asi vážně divnej (neptejte se mne proč;-)), nejel jsem 12. ani na ski.paRoháče, ač jsem měl dovolenou, ale ve středu 17. mířím do Chlumce za Konvískem a o den později za Zippem a Danou do Strašnic. 20. se vrací většina z vás z Roháčů. 24. vychází druhé Thájmsy a já se učím tvořit web. Koukám, že jsem měl asi docela o čem přemýšlet, poáč ani teploty kolem nuly mi nezabránily najet na kole neuvěřitelných 1200 kilometrů. No tomu říkám úvod do roku.

Únor bílý, pole sílí a my běžíme hned prvního se Skoumalem do muzea v Petřvaldě za tramvajema. 8. už zase sedím na zahrádce v Jistebníku a dávám si první pivo. 16. poprvé vyrážím do Beskyd na kole a 20. se loučíme v práci s Vendelínem až z toho na týden onemocním. Jak víte, Vendelín právě odchází hledat štěstí od své milé k nové, zrzavé, do MNM;-) O víkendu 24. slaví Konvísek čtvrtstoletí páry v Bedřichově, ale o tom zase víte více vy. Dyť jsem psal, že jsem byl nemocný;-)))

Březen zahajujeme 1. na Stodolní se Skoumalem a Kufberkem, poáč se nám podařilo koupit lístky na Nohavicu, což byl mimořádný zážitek! (Ten Nohavica nebo Stodolní?) 9. budete možná někteří pamatovat jako kulatý freedland. Dotáhli jsme to nejen k desítce, ale desátého i na Lysou (z Lysé pak někteří na snowboardech) a 11. civíte na mne s Kufberkem, kterak si užíváme Peřejí na Ostravici. 12. jdeme na Vraždu v salonním coupé a 17. pak na Tetín, Ameriku a Český kras vůbec, abychom skončili na baráku v Srbíně. Asi jsme chtěli mít březen hodně kulturní (anebo náš Kulturák ještě tenkrát fungoval;-) a 23. už zase sedíme v divadle na Radošinském Naivném Divadle, abychom se dorazili 30. i s mými rodiči v Parníku na Nohavicovi. Však jsem psal, že jsme sehnali lístky, ne? Zajímavý měsíc!

Svojanov VII/01       Duben je aprílový, známá věc. 6. odjíždím za sestrou do Třebíče, abych ještě stejný den skončil ve Stodolní (stíháte?) s Charliem a Zippem, den na to po procházce Opičími horami pak v Klenbě a 9. v Chlumci... 17. vzniká první odnož freedlandského webu - md.wz.cz a pak přichází první bomba sezóny: již sedmý Svojanov, kam tentokrát dorážím na kole a už všichni společně pak bloudíme Z pohádky do pohádky. Pamatujete? S Fünfem pak 30. odjíždíme na kole ze Svojanova do Olomouce upalovat čarodějnice s Lockayem a Mišpulínem.

Do května se elegantně překulíme v Olomouci, odkud vyrážím s Lockayem a další bandou na jinak celoročně zavřenou Libavou, která nás dostala, stejně jako závěrečný spurt kolem řeky Bystřice za tmy a bez světel. Další den jedu směrem domů, ale ne na dlouho, neboť mám dovolenou a hned 4. opět sedám do vlaku a mířím na Choceň, odkud už opět na svém kole mířím do Deštné. Počasí nemáme nejlepší, ale i tak jsme přece jen jednu společnou tůru po hřebenech Orlických hor podnikli. 6. pak už zase mířím k Borohrádku. Na měsíc by už to stačilo, jenže jsme v časech častých akcí a tak 12. začíná Bláhův masový experiment, kde z důvodu nemoci opět chyběl, a 13. naši hokejoví borci vyhráli zlato na Mistrovství světa v Petrohradě. 24. se scházíme v Klenbě za účelem oslavy Skoumalových koloběžkových narozenin a o den později už opět cestuji! Tentokrát do Liberce a odtud na kole do Bedřichova, kde se rozjíždí velmi známá a uvolněná akce. Do Jizerek jsem se tak dostal po sedmi letech. To byl, věru, fičák!

Červen začíná pátkem a zároveň oslavou Daniných a Zippových narozenin v MNM. V následujících dnech a týdnech se věnuji stavbě chaty na naší zahradě, případně výletu na Pustevny (16.) a 18. navštěvuje Ostravu Kačenka Řeháková, takže jdeme do Stodolní. 23. začíná přísně utajená oslava Manťasových narozenin v Boskovicích, kterou navštívím jen mezi dvěma denními (!!!) směnami a to ještě na kole. Mezitím se v Roudnici ve stejný čas slaví trojité narozeniny pánů Romana, Ference a Máši. 25. zahajujeme s Kufberkem každý jinak dovolenou, ale protancovaná Stodolní tady ještě nebyla. Dva dny na to už opět mizím a to do Starého Města a z něj do Brna za Volejníčkama, den na to do Lipnice a Říčan za Lukasem. Uf;-))

Neplánovaná Pecka.       1. července už zase cestuji a to za Kufberkovci a Salátovci do Soběslavi, kde pobývají týden na dovolené a kde se mi moc zalíbí. Kolo provětrám v následujících dnech nejen na Táborsku, ale i Písecku a až 4. se z Veselí vracím sám domů. Ostatní zůstávají až do soboty. 12. kupujeme Kufberkovi kolo a o pět dnů později mu jej v Klenbě předáváme. Toho dnes bylo však tak hnusné počasí, že z akce Kufberek29 odchází po svých. 14. už zase na kole jedu z Pardubic na letní neplánovanou a dá se říct i kašnovou Pecku. Hned na to druhý den mířím jinou cestou zpátky na vlak do Pardubic, poáč na Pecce se neplánovaně objevila i Pyfa. 20. podnikl Skoumal bláznivý výlet na blátivou Pohodu do Trenčína. 26. podnikáme s Kufberkem společný zájezd za jednodenní koupačkou do Rijeky a v červenci se ještě stačíme vrátit. Paráda!

Po několika hektických měsících se frekvence akcí přece jen na chvíli snížila. I tak hned od prvního do pátého srpna podnikají někteří z nás lázeňský pobyt na Bystřičce. Jenže to je na dlouhou dobu vše. Společnou akcí a svátkem zároveň je pak pro nás (od 17. do 19.) Open Air Music festival v Trutnově, před kterým a po kterém absolvujeme ještě kvalifikaci a dočesnou v Lučicích. 23. přijíždí na návštěvu do Ostravy pan Roman s Jíťou a 27. zakládáme s bývalým kolegou Smejkym pěknou tradici výletů z Bystřičky přes Hostýn do Bystřice. Ano, léto nezadržitelně končí. Na úplný závěr pak ještě stíháme jednu malou akci s Kufberkovýma u nás na zahradě.

Deštná.       Léto sice končí, ale akce ani zdaleka, i když jisté přibrždění tady je. Teplotně průměrné září nám přineslo hned několik zážitků. Tím prvním bylo za(b)píjení Kufberkovy svobody a pak 21. odjíždíme se Zippem z Chocně přes houbový les na Deštnou, kde pak s ostatními paříme. 23. pak vyrážíme na cestu Orlickým Záhořím a končíme ve Vačkově u vlaku. Dobrý záhul na nohy i tělo vůbec. Svatého Václava využíváme se Skoumalem a vyrážíme do Súľovských skal. Bylo pošmourno, ale hezky podzimně.

Svatební říjen, především pro Kufberka a Marčellu a to 27. Ještěže den na to byl státní svátek;-) Než však dojdeme ke konci měsíce, zajedu si (3.) na Lysou horu, pěšky (6.) se Zippem na Ostrý a Prašivou, 7. jen tak na otočku do Brna za Volejkou. 12. pak přichází 11.freedland, na kterém objevuji kouzlo inlajnů, které mne sice časem opustí, ale rozhodně ne zcela. S Volejkama pak zůstáváme až do pondělka a dáme ještě Tour de Smrk. 19. pak přichází již 7. tour de Stodolní a jsme zpátky na konci měsíce u svatby. Báječné! Na úplný závěr jedeme 31. se Smejkym na poslední baboletní kolo na Bytřičku - Hostýn, ovšem z Bystřice už jedeme každý jiným směrem. Já za Bláhou do Kokolína a z něj do Říčan.

Přechod teplot z října na listopad byl brutální. I přesto se 1. rozhoduji od Bláhy odjet do Soběslavi, kde však musím koupit rukavice, abych dojel aspoň do Kardašovy Řečice. V pátek o den později už zase sedíme v Klenbě na nezapomenutelné akci To je fór! Ano, do MOM zavítal opět Pan Roman a bylo více než příjemně. 12. ještě naposledy vyrážím na kole do Beskyd a večer pak se Skoumalem na Cimrmany. 22. přichází 33 Klenba speciál a s ní Brekounovy narozeniny, pro mnohé z nás zábavné. A protože je po čtvrtku hned pátek, sedám na vlak a mířím s ostatními na nadlouho poslední Svojanov - ano, ten osmý! S Kufberkem se nám pak jen velmi těžko hrad opouští a doma jsme tak až hodně pozdě. Do konce měsíce (28.) jedu jednou vyzkoušet lyže na Pustevny, aby...

...abych byl znovu s lyžemi na nohách na stejném místě ještě 2., pak 5. a nakonec 14. prosince, tentokrát i s nadšeným Charliem. Počasí nám tenkrát neskutečně přálo. 6. se v Ostravě objevuje pro změnu Volejka a to je už z letoška téměř vše. Zmínit musím samozřejmě ještě spolkovou (21.) Vánoční Klenbu speciál a (na ní) úspěšnou generálku den předtím. 26. podnikáme tradiční Tour de Lysá a 29. odjíždím s lyžemi na Silvestrovskou Pecku, která je tentokrát především lyžařská. Na Pecce, jak už je dobrým zvykem, můžeme tento rok s klidem ukončit. Akcí bylo letos větší než malé množství a cestování taky. Proč si taky neužívat, dokud to jde;-))