EXPEDICE ALFA 1994

W E B    P R O    T Y,    K T E Ř Í    V Í

Akce do roku 1996

Náš diář

30. června 1994 - poslední den - Ostrava!!!

Poslední den Expedice Alfa´94       Skutečně jsme šli spát a to přímo na tobogán, jinak prudký svah mířící ke korytu řeky Bečvy. Hned po ránu jsem se namíchnul na poště (služby přímo katastrofální) a pak jsme vyrazili na Helfštýn. Pěšky i kolmo, podle toho, jak to komu šlo...

Poslední den Expedice Alfa´94 Týn nad Bečvou - Helfštýn - Teplice nad Bečvou - Hranice na Moravě - Bělotín - Odry - Fulnek - Klimkovice - Ostrava, 70km

Na Helfštýně jsme byli zahrnuti informacemi o všech možných a nemožných akcích, které tady letos chystají. Nyní je zde na druhém nádvoří výstava rodu pánů z Pernštejna. Po shlédnutí všeho možného jsme sjeli zpátky do Týna a relativně po okraji hradního masivu jsme dojeli přes lázně až do Hranic. Tam jsem se už podruhé silně vynervoval a to díky zdejšímu SPT Telecomu, na který jsem si ostatně došel.
Poslední den Expedice Alfa´94       Pak už jen přes kopec do Bělotína na nádraží za Dášou Martínkovou, se kterou jsme dali lehký pokec a pak už hurá nejkratší možnou cestou do Ostravy. Ještě jsme se zastavili v Klimkovicích na pivo (našli jsme hospodu s Gambáčem!) a v 18:10 jsme slavnostně překročili hranici Ostravy. A pak už jen domů, do Prahy, do Podolí, do lékárny, do prdele, to je mi smutno...
      A tím končí naše putování po vlastech českých, moravských a slezských.

Ráno jsme vylezli na Helfštejn (to jsem mohl zůstat doma, neboť půl sbírky je z Pardubic). Byl jsem tu loni a tak zpátky jedeme po stezce na Hranice. Oběd Na hradbách a usuzujeme, že už to ukončíme. Zastavujeme až v Klimkovicích na Purkmistra a hurá k nim domů (Honzoj). Jeho matka z nás opravdu neměla radost. A ráno už jen odjezd domů. Ladin

Všichni kotlíkáři už spěchají na Helfštýn. Proč? O tom přináší podrobnosti Jan Varhaník:
      V nezáviděníhodné situaci se o těchto prázdninách ocitli všichni příznivci folkové hudby, chtějí-li se zúčastnit všech festivalů, které se pro ně o prázdninách chystají.
Poslední den Expedice Alfa´94       Ještě nestačily utichnout zážitky z letošního ročníku Porty ve Svitavách a už se musí všichni stěhovat nějakých sto kilometrů na východ, chtějí-li se zúčastnit na středověkém hradě Helfštýně festivalu Folky Nefolky pořádaným agenturou Hitbox. Vše na hradě propukne v pátek 8. července v 17 hodin, kdy proběhnou první večerní koncerty takových folkařů, jakými jsou Vladimír Merta, Wabi Daněk, Pepa Streichl, Vlasta Rédl, Slávek Janoušek, Karel Plíhal, skupiny Kamelot, Bokomara a řada dalších.
      Nebudou chybět hosté ze Slovenska. Za všechny bych jmenoval Edu Klenu s Východom, Martina Chrobáka s Privat music a mnoho ďalších. To ovšem není zdaleka všechno, co na hradě chystají. Po skončení pátečních koncertů začíná Tancovačka Malevil. Nedoporučoval bych však křepčit do rána, protože už od desíti hodin začíná open soutěž všech písničkářů a skupin. Zahrát a zazpívat si může každý, podmínkou je pouze předem se přihlásit. Odměnou pro nejlepší z nejlepších pak bude vystoupení na večerním koncertu po boku hvězd.
Poslední den Expedice Alfa´94       Součástí hradních večerů bude i černá hodinka s písněmi Karla Kryla, jejíž přesný obsah však hlavní šéfkuchař zatím tají, ale proslýchá se leccos. Celým festivalem Folky Nefolky bude provázet Jiří Moravský Brabec a Petr Horký.
      Závěrem snad ještě pár odpovědí na pár otázek: Spát je možno pod širákem nebo ve stanu na louce hned u hradu, případně na svazích pod hradbami. Přespat na hradě není možné, po tancovačce musí všichni hrad opustit, aby nepřekáželi úklidu a strašidlům.
      Najíst se je možné v hospodě na hradě, kde se vaří, párkaři párkují a snad se budou rožnit i ryby. Po dobrých zkušenostech bude k mání i zdravá výživa jak studená, tak i teplá.
      Samozřejmostí festivalu je prohlídka všech přístupných částí hradu. Vstupné není nijak vysoké. V pátek za šedesát, v sobotu za pětasedmdesát. Permice na oba dva dny vyjde na 110. Ještě upozorňuji, že vstupenky jsou slosovatelné a třeba vy zrovna si můžete z hradu odnést zbrusu novou kytaru! Z Helfštýna na frekvenci 102,3MHz Jan Varhaník, Rádio Alfa.

*****

A to je vlatně úplně všechno. Helštýn byl dokonalou koncovkou na dlouhé cestě kolem celé republiky. Navíc jsem jako malý bonus tenkrát objevil na konci cesty jistou Klenbu. Kufberekm by mohl o pár let později vykládat, jak jsem jej tím sral. Nicméně napřesrok jsem byl ještě drzejší. Sehnal jsem si sponzora, peníze, kola a spolupráce s rádiem Alfa měla být na mnohem profesionálnější úrovni. Jenže se těsně před začátkem akce změnilo vedení rádia, ze slibů nezbylo nic a já jen na pokraji prvního infarktu doufal, že akce nakonec pojede. Jela, ale to už je jiná pohádka...